אישורים, אישורים, אישורים… פתחתם עוסק פטור וחשבתם שהחיים שלכם הולכים להיות מאושרים? אז אתם בכלל לא טועים, יהיה כיף אבל בהחלט יש לא מעט אישורים שאתם צריכים לקבל – וגם לספק: אישור עוסק פטור, אישור ניכוי מס במקור, אישור ניהול חשבון ועוד. אתם לא צריכים לקבל מאיתנו אישור, אבל אם כבר הגעתם לכן, נשמח להעניק לכם מידע, והפעם – על אישור ניהול חשבון בנק. 

מה זה אישור ניהול חשבון?

מדובר במסמך המאשר שאתם אכן הבעלים של חשבון הבנק שלכם בו מתרחשת הפעילות הפרטי או העסקית שלכם. זוהי בעצם הוכחת הבעלות שלכם על החשבון בבנק.

מתי עצמאי/עוסק פטור צריך להציג אישור ניהול חשבון? 

יש כמה מקרים נפוצים בהם תתבקשו להציג את האישור בתור עצמאיות או עצמאים.

  • התקשרות מול לקוחות – אתם לפני התקשרות מול לקוח חדש שהוא חברה גדולה או ארגון גדול – הלקוח ידרוש בסבירות גבוהה לראות אישור ניהול חשבון בנק לצורך הקמת דף ספק אצלו במערכת וביצוע העברות בנקאיות לתשלום על העבודה שלכם
  • הקמת מנגנון סליקה –  מעוניינים לחייב לקוחות בכרטיס אשראי – כדי לחבר את העסק לסליקת אשראי תתבקשו לספק אישור ניהול חשבון בנק לחברה המספקת את מערכת הסליקה. 
  • מס הכנסה – לצורך זיהוי ואישור בעלות חשבון הבנק במקרה של החזר מס. במידה ויש לכם חשבון בנק עסקי נפרד מהחשבון הפרטי (ואנחנו מקווים מאוד שכן) זה יכול להקל על התהליך. 

איך מוציאים אישור ניהול חשבון בנק בכל אחד מהבנקים בישראל?

כפי שאתם ודאי מנחשים, בכל בנק תהליך קבלת האישור הוא מעט שונה. אנחנו כמו תמיד אוהבים להקל על העניינים, ולכן לקחנו על עצמנו לפרט כאן איך עושים זאת בכל אחד ואחד מהם:

אישור ניהול חשבון בנק הפועלים

  • נכנסים לאתר,מתחברים לחשבון שעבורו נדרש האישור > נכנסים ללשונית "הגדרות והעדפות" > בוחרים "אישור ניהול חשבון" > לוחצים  על הקישור "אישור לניהול חשבון בבנק הפועלים".  ניתן לבחור את שפת הנפקת האישור (עברית/אנגלית) ולבקש שיוצגו באישור מיופי כוח / מורשי חתימה בחשבון > לוחצים על "הצג PDF" > להדפסת האישור יש ללחוץ על האייקון של המדפסת. 

אישור ניהול חשבון בנק דיסקונט

  • נכנסים לאתר האינטרנט של בנק דיסקונט > מתחברים לאזור האישי שלכם > בוחרים בתפריט "מצב חשבון" > לוחצים על "אישורים ודוחות" > בוחרים באפשרות "אישור ניהול חשבון" > מורידים את האישור למחשב.

אישור ניהול חשבון בנק מרכנתיל

  • היכנסו לחשבונכם דרך האתר > לחצו על "דוחות" > בחרו "אישור ניהול חשבון". חשוב לציין שהאישור מהאתר הוא ללא חותמת הבנק.

אישור ניהול חשבון בנק לאומי 

  • נכנסים לאזור האישי באתר בנק לאומי > לוחצים על "עובר ושב" > בוחרים "אישור בעלות חשבון".

אישור ניהול חשבון בנק מזרחי טפחות 

  • דרך האתר מתחברים לחשבון הבנק ולוחצים על "עובר ושב שלי" > לוחצים על "אישורים ומסלולי עמלות" > בוחרים ב"ניהול חשבון"> בוחרים את החשבון הרצוי > לוחצים על כפתור "אישור ניהול חשבון חתום". 

אישור ניהול חשבון בנק הבינלאומי /אוצר החייל

  • נכנסים לאיזור האישי באתר הבנק הבינלאומי > בוחרים ב״סיכומים ודוחות״ > לוחצים על ״הפקת אישור בעלות לחשבון״ > לוחצים על ״הפקת טופס״ > מורידים את הטופס.

אישור ניהול חשבון בנק יהב 

  • נכנסים לאזור האישי באתר בנק יהב > לוחצים על "הגדרות" > בוחרים "אישור ניהול חשבון" > מוציאים "אישור בעלות חשבון". 

מה כולל אישור ניהול חשבון בנק?

אישור חשבון בנק כולל מספר פרטים מזהים – שם מלא, מספר זהות, תאריך פתיחת החשבון, מספר סניף, שם החשבון, מספר זה"ב (IBAN) של בעל החשבון ומיופי כוח בחשבון במידה ויש כאלה.

שאלות נפוצות

מהו קוד IBAN/מספר זה"ב? 

נתחיל בפירוש המילולי: זה"ב – ראשי תיבות של זיכוי העברות יומניות בזמן אמת, IBAN – ראשי תיבות של International Bank Account Number. 

מערכת זה"ב היא המערכת הבינלאומית המאפשרת העברות כספים מידיות באמצעות מספר חשבון ייחודי -מספר הזה"ב. מספר החשבון הזה הוא כמו עוד תעודת זהות של החשבון, ומטרתו לאפשר העברות כספים מיידיות, כאלו שלא מתעדכנות בבנק תוך יום עסקים במינימום, אלא ממש ברגע ביצוע הפעולה. זה מתאים להעברות גדולות במיוחד או העברות בין חשבונות זרים למקומיים. המספר מורכב מקוד המדינה, מספר בנק, מספר סניף, מספר חשבון הבנק וספרות ביקורת. בישראל המספר מורכב מ-23 תווים אבל מספר התווים משתנה ממדינה למדינה.

האם יש תוקף לאישור ניהול חשבון בנק?

תוקף האישור נכון ליום בו הונפק האישור, והוא מצויין על גבי המסמך. 

האם אפשר להוציא אישור ניהול חשבון באנגלית?

תלוי בבנק, יש בנקים שנותנים אפשרות לבחור את שפת האישור בעת הנפקתו בדרך האתר, ויש בנקים בהם תצטרכו לפנות אל הסניף על מנת להשלים את הפעולה. 

לסיכום, מדובר בעוד אישור מיני רבים שכבעלי עסק עצמאי אתם צריכים להכיר ולדעת איך להנפיק, אבל תודות לעידן הדיגיטלי בו אנחנו חיים מדובר בפעולה פשוטה שלוקחת בדיוק 2 דקות.