מחפשים אפיקי שיווק חדשים לעסק שלכם? אף אחד לא אמר שאתם חייבים להוציא הון תועפות. עסקים יכולים להשתמש בשלל דרכים חינמיות כדי לקדם את העסק ובמיוחד אם הם עוסק פטור.
חשוב לזכור כי הרבה פעמים עוסק פטור מתמודד עם אילוצים פיננסיים רבים, ללא גב כלכלי חזק מאחוריהם. לכן, צריך לדעת להשקיע ולמנף ערוצי שיווק שנותנים מקסימום תוצאות במינימום השקעה – וזה נכון גם לעסקים גדולים שאינם עוסק פטור.
אם אתם מבעלי העסקים שכל נושא השיווק מרגיש להם קצת גדול ומאיים, העצות הבאות הן בדיוק עבורכם. קחו כמה דקות לקריאה ותוכלו להבין כמה זה קל לפרסם את העסק שלכם בחינם ולהתחיל לראות תוצאות בשטח.
משפיעני רשת – השיווק של הדור החדש
שיתוף פעולה עם משפיעני רשת הוא סוג של מכרה זהב של פוטנציאל שיווקי, במיוחד עבור עוסק פטור שמחפש דרכים חסכוניות לקדם את העסק. למובילי הדעה האלו יש את הכוח להעביר את המסר של המותג שלך לקהל רחב ומגוון, עם סטורי, ריל או פוסט קצר.
נגיד למשל שיש לכם מותג בוטיק לסבונים הום-מייד. אתם יוצרים קשר עם משפיענית רשת בתחום הביוטי והטיפוח ומציעים לה מארז ענקי של כל סוגי הסבונים שלכם, בתמורה לפרסום. עבור המשפיענית מדובר בהזדמנות לייצר תוכן בעל ערך עבור הקהל שלה ועל הדרך היא נהנית גם מהסבונים.
בשלב הבא המשפיענית מפרסמת את התוכן שיצרה בשילוב הסבון שלכם לעוקבים שלה וזהו, אתם כבר באור הזרקורים. למעשה, אתם "רוכבים" על המוניטין, המיתוג והאמינות של משפיענית הרשת וזהו קיצור דרך משמעותי.
המפתח הוא למצוא משפיעני רשת שהעוקבים שלהם הם קהל יעד פוטנציאלי עבורכם. זכרו: לא הכל קם ונופל על מספר עוקבים. משפיען נישתי קטן יותר עם קהל עוקבים מסור, יכול להיות אפקטיבי יותר (ובעל סיכוי גבוה יותר להסכים לדיל של פרסום תמורת מוצרים) מסלב עם קהל עצום אך מעורב פחות.
קהילות פייסבוק – מדורת השבט המודרנית
בשנים האחרונות נוצר המון באזז סביב המילה "קהילה" בהקשר הווירטואלי שלה. לא מעט מומחיות ומומחי שיווק הדגישו את הכוח שיש לקהילת פייסבוק ואת העובדה שאפשר להשתמש בכוח הזה במקום או במקביל לטקטיקות שיווק מסורתיות יותר.
חשוב להבין שיצירת קהילת פייסבוק היא כמו לשתול גינה בעולם הדיגיטלי. אם תשקו את הזרעים, תטפחו אותם ואת מערכת היחסים עם חברי הקהילה ותצמיחו את המותג, תוכלו בסופו של דבר לקצור את הפירות, בצורת נאמנות ומעורבות.
זה אולי נשמע לכם כמו הרבה עבודה אבל התמורה היא עצומה וברוב המקרים ההשקעה בקהילה זורמת ומהנה ולא מרגישה כמו מטלה או נטל.
לכן, כדאי לכם להשתמש באפיק הזה ולהתחיל בהגדרת מטרת הקבוצה. זו יכולה להיות כל מטרה: שיתוף תובנות מהתעשייה, מתן טיפים הקשורים לעסק שלך, או יצירת רשת תמיכה לאנשים בעלי דעות דומות.
פרסמו תוכן רלוונטי ומעניין, עודדו מעורבות ודיונים, שאלו שאלות וטפחו אווירה שבה חברי הקבוצה מרגישים בנוח. המרחב הוא שיתופי, לכן הדגישו את החשיבות של חברי הקבוצה, הקשיבו להם ותחגגו איתם הישגים אישיים וקבוצתיים.
בנוסף, חשוב לזכור כי השתתפות קבועה בדיונים מבססת אתכם כאוטוריטות בתחומכם. במקביל, הקהילה יכולה לספק לכם תובנות חשובות על ההעדפות והאתגרים של קהל היעד ולהנחות אתכם בהתאמת השירותים או המוצרים שלכם בצורה יעילה יותר. זה רלוונטי לעסקים בכל גודל אבל בעיקר למי שהוא עוסק פטור והעסק שלו נמצא בתהליך של צמיחה וחיזוק המיתוג.
פרסום אורגני ברשתות החברתיות
בניגוד לקידום ממומן, שעולה כסף – ולא מעט ממנו – פרסום אורגני ברשתות החברתיות לא עולה שקל. זו דרך נהדרת להציג את המומחיות שלכם, לעורר מעורבות של קהל היעד ולבנות את המותג.
הפעלת פרסום אורגני בעמודים העסקיים ברשתות החבריות, מקביל לאירוח לקוחות פוטנציאליים בבית העסק שלכם, במטרה להציג את המומחיות שלכם ולעודד מעורבות. זו דרך מתוחכמת, יעילה וחינמית לבנות מודעות למותג ולמשוך לקוחות פוטנציאליים.
הבסיס לכל זה, הוא להבין את הצרכים ואת הכאבים של קהל היעד וליצור תוכן מעניין שייתן לו מענה. אתם יכולים לשתף תובנות חשובות, טיפים, מאחורי הקלעים של העשייה העסקית שלכם וכל תוכן מעשיר שישדר לקהל שאתם אמינים ויודעי דבר.
במקביל חשוב לעורר מעורבות בצורת תגובות, השתתפות בדיונים, מענה על שאלות, סקרים ועוד. התקשורת צריכה להיות דו-כיוונית, כדי לתת לקהל תחושה שמעריכים ושומעים אותו.
בפן החזותי, הקפידו להשתמש בתמונות מושכות באיכות גבוהה, אינפוגרפיקות, סרטוני אנימציה, סרטונים רגילים ועוד אמצעים שיהפכו את התוכן שלכם למושך. כל הפורמטים האלו קלים לצריכה ולשיתוף, מה שמגדיל את חשיפה האורגנית של כל פרסום.
בנוסף, השתמשו בתיוגים (#) בפלטפורמות בהן זה רלוונטי: אינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק וכדומה. הסולמיות האלו משמשות כסוג של מנוע חיפוש וכשהלקוחות יחפשו את תחום העיסוק שלכם (למשל: #איפורמקצועי) הם יגיעו בין השאר אליכם.
לסיכום, זכרו שגם מה שחינמי דורש השקעה
שיתפנו אתכם כמה טיפים ששווים זהב בכל מה שקשור לאפיקי פרסום חינמיים. בין אם אתם עוסק פטור ובין אם עוסק מורשה או חברה בע"מ, כדאי לכם למנף כל אחד מהאפיקים האלו ואף לחשוב על דרכים יצירתיות לשלב ביניהם, כדי למקסם תוצאות.
עם זאת, חשוב לזכור שכל סוג של פרסום דורש השקעה, גם אם לא מימון ישיר. אם יוצאים מנקודת הנחה שזמן=כסף, אז מבינים שטיפוח קהילה וירטואלית, תחזוקת עמוד פייסבוק או יצירת קשר עם משפיענים, הן כולן פעילויות שבסופו של דבר יוצאות מהכיס שלכם. גם המוצרים שאתם מעניקים למשפיעני רשת או התשלום לשירות עיצוב גרפי לשיפור ויזואלי חד פעמי של העמוד העסקי שלכםם, הם השקעה כספית.
בשורה התחתונה, חשוב לנהל את המשאבים שלכם, כולל זמן וכסף, בחוכמה ולהשתמש בכל אמצעי שאפשר כדי להגיע לקהל היעד בדרכים מקוריות וייחודיות, שיהפכו אותו לקהל נאמן למותג.