קמתם בבוקר, פתחתם את הפייסבוק ושוב יש באג במערכת ניהול (וכן, זה יום רביעי אז זה ברור שיש באג).
במקום להחזיק את הראש ולקלל בשקט או בקול (תלוי מי לידכם) ששוב לא יהיו לידים או מכירות- פשוט תפצלו.
כן, הלקוחות שלכם לא רק בפייסבוק או רק באינסטגרם או רק בפינטרסט או גוגל.
הלקוחות שלכם עגולים ועם הרבה תחומי עניין, יש להם גם וגם וגם (בדיוק כמוכם), הם גם משוטטים בפייסבוק, גם מעלים טיקטוקים, גם עונים למיילים וגם באינסטגרם.
ואתם? אתם חייבים להיות שם.
רגע, אז מה זה אומר? מה זה שם?
פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, פינטרסט, גוגל אדס, יוטיוב, טוויטר, תקשורת מסורתית, ניוזלטר, אתר- הלקוחות שלכם שם. בכל הפלטפורמות (או לפחות ברובן).
ואתם, כעסק חייבים להיות שם גם.
האם בכל הפלטפורמות? ברור שלא. אם אתם עסק קטן, אני ממליצה לכם לבחור שתי פלטפורמות ולהשקיע בהן- וכל רבעון להוסיף עוד פלטפורמה אחת.
למה רבעון? כי לרוב אחרי שאתם עושים משהו מספיק, זמן העבודה על כל יצירת תוכן יורדת, הנכסים מתחילים להניב ולאט לאט יכירו אתכם.
עסק קטן לא יכול להשקיע במידה שווה בכל הערוצים- הוא גם צריך מספיק זמן לעבוד.
אז איך בוחרים איפה?
לכו צעד אחורה, חדדו לעצמכם מי הקהלים שלכם. ממש רדו לפרטי פרטים (מי הם, איפה הם גרים, מה הם רוכשים, למי הם מצביעים, מה הם רואים בטלויזיה)
בשלב השני חדדו איפה יחפשו את העסק שלכם.
למשל, אם יש לך חברת קוסמטיקה- כדאי שתתחילי באינסטגרם, תוסיפי את הפייסבוק ואז את הניוזלטר.
אם יש לך גן ילדים, תתחיל בקבוצות המקומיות בפייסבוק ותעבור לגוגל מי ביזנס וגוגל אדס בחודשי ההרשמה לגנים.
אז למה לא לשתף את אותם התכנים בכל מקום?
כי אתם לא רוצים לשעמם את הקהל שלכם. יכול מאוד להיות שאותם האנשים עוקבים אחריכם בכמה פלטפורמות, אבל הם משתמשים בכל פלטפורמה בצורה שונה, ולכן, אתם צריכים להתאים את השפה, הגרפיקה והתוכן (גם אם הוא דומה) לכל פלטפורמה.
ואיך עושים את זה ת'כלס?
תרימו לעצמכם. כי אין עליך. פשוט אין.
ותהפכו את עצמכם למותג. תפנו את הקהל שלכם בין הנכסים הדיגיטליים השונים- מהפייסבוק, לאינסטגרם- לניוזלטר.
ככה תמיד תשארו בתודעה של הלקוח הפוטנציאלי שלך עד שיהפוך ללקוח המשלם שלך.
על הכותבת:
אורטל גנות אפלבוים, מקדמת ומלווה עסקים משלב ההקמה, בעלת סוכנות הדיגיטל "בדיוק בזמן- אסטרטגיה, דיגיטל ותוכן לעסקים".