אנחנו מנהלים חנות אינטרנטית למכירת תכשיטים לקהל האמריקאי. איזה קמפיין מומלץ מבחינת יחס המרה מקסימלי?
מדובר בשאלה שקשה לענות עליה היטב בקצרה, אבל אם אני צריכה לבחור עצה אחת בנושא, אני חושבת שהיא תהיה להתמקד בקהלים.
בקמפיין פייסבוק, לדוגמא, ישנם עוגנים חשובים שאפשר להיעזר בהם: קמפיין לקהל האוהדים של הדף, קמפיין לרשימות דיוור של האתר, במידה ויש כאלו, או קמפיין לרשימות המבקרים באתר האינטרנט.
לכל אחד מהקהלים שנבחרו אפשר ליצור קהל lookalike (קהל בעל מאפיינים דומים לקהל המקורי שלנו), שיביא קהלים חדשים ודומים.
חשוב לזכור כי מבחינה אסטרטגית, כדאי להציג לקהלים חדשים מודעות שונות מאלו שהצגנו לקהלים הישנים (צפייה בסרטון, ביקור באתר ועוד), היות שהנתונים מראים ש-96% מהלקוחות חדשים לא יבצעו רכישה בפעם הראשונה.
אחד הכלים החזקים במכירות אונליין הוא רימקטינג (Remarketing) דינאמי. הוא מאפשר לנו לפנות לכל מי שביקר בעמודים מסוימים באתר שלנו, להציג לו את המוצר בו צפה, ולעודד אותו לרכוש אותו. כך אנו משלמים פחות על המרה של לקוח זה.
איך אני יכול לשווק את העסק שלי (חברת הפקות לאירועים) בפייסבוק בצורה יעילה יותר?
נתחיל מהחדשות הפחות טובות – תחום ההפקות והאירועים הוא תחום רווי תחרות בפייסבוק וקהל היעד האידאלי שלו – קהל של מנהלות שיווק ו/או רווחה – מוצף בפרסומים. מהסיבה הזאת, צריך תקציב גבוה יחסית כדי להגיע אליהן בצורה אפקטיבית.
אפשרות נוספת שכדאי לשקול היא לשווק דרך תוכן יצירתי – סרטונים של האירועים ולקוחות שממליצים, ולקדם "על אש קטנה" לאורך זמן.
מהם הימים והשעות הטובים ביותר לפרסם פוסטים בפייסבוק? והאם הם תקפים גם לסרטונים? האם עדיף לפרסם כמה פוסטים בשבוע, או רק כשיש משהו מעניין לפרסם? כי לפעמים אני מקבלת יותר לייקים ותגובות אחרי זמן מה שלא פרסמתי דבר בדף
כשמעלים פוסט או סרטון בפייסבוק באופן אורגני, כלומר – ללא פרסום/קמפיין (מילים נרדפות לאותו הדבר), ממוצע החשיפה של הפוסט או הסרטון היא ל-1% מקהל הדף באופן די קשיח. לכן, היום והשעה לא משפיעים על חשיפה זו, כל עוד אתם לא מקדמים בתשלום את הפוסט או הסרטון.
לשאלתך השנייה, התדירות והעקביות של העלאת פוסטים חשובות ביותר. כאשר את מעלה פוסטים באופן תדיר וקבוע, פייסבוק עוקב, לומד ומטייב את הקמפיין שלך באופן אוטומטי. מאותה הסיבה, תקציבים קטנים לאורך שנים נמצאו כיעילים ביותר.
יש לחברה שלי אתר אינטרנט. קיבלתי עדכון מפייסבוק על כך שמספר גולשים צפו באתר שלי. האם ניתן להגיע אליהם? ואם כן, איך? בנוסף, איך אפשר לעשות פרסום ממוקד ברשת ללא עלות?
אפשר לעקוב אחרי האנשים שעשו לייק לעמוד הפייסבוק שלך על ידי טרגוט קהל האוהדים בדף. ואפשר גם לעקוב אחרי האנשים שביקרו באתר שלך, זאת באמצעות הפיקסל של פייסבוק. ראה תשובות לשאלה דומה. פרסום ממוקד ברשת תמיד יהיה בעלות כלשהי, כי הגעה לקהל מסוים משמעה קמפיין ייעודי שמטרגט אותו.
מה הדרך הכי טובה לפתוח ולקדם עמוד בפייסבוק?
פייסבוק מציע הסבר מצוין בדיוק לכך, בלינק הבא: https://www.facebook.com/pages/create
קידום של עמוד מבצעים על ידי העלאה של תכנים באופן שוטף, יצירת קהלים רלוונטיים ופנייה אליהם, לרוב באופן ממומן. מכאן והלאה, צריך לעשות ניסיונות שונים, למדוד ולבחון את התוצאות כדי להבין מה עובד, איך ואיפה כדאי להשקיע את התקציב שלך.
אני בדיוק בונה חבילת Web Mastering שכוללת מעקב אחרי הרבה מאוד פרמטרים חשובים באתרים של לקוחות שלי והייתי רוצה להתרחב גם לפייסבוק. אחרי אילו פרמטרים / שקלול שלהם היית ממליצה לעקוב על בסיס שבועי / חודשי / עונתי?
הייתי ממליצה לעקוב אחר כמות הפוסטים, הודעות לעמוד, לייקים, שיתופים, צפיות בעמוד, צפיות בסרטונים, הודעות שנשלחו דרך העמוד, ביקורת בדף היא חלק מאוד חשוב, טפסי לידים, אם יש כאלו וכניסות באמצעות פיקסל. בהצלחה!
אני משתמשת הרבה בפרסום ממומן, אבל יש הבדלים משמעותיים בין התוצאות שאני משיגה בפרסומים השונים. האם יש כלי מדידה לאיכות התוצאה, כמו יחס מינימום של תגובות למודעה או ציון למודעה אפקטיבית, שאוכל ללמוד ממנו?
לפני הפרסום, חשוב מאוד להגדיר את הציפייה ואת המטרות: לייקים, קליקים לאתר, צפייה בסרטון וכן הלאה.
ברגע שהגדרנו את המטרות שלנו, לוח הפרסום ב-Ad manger של פייסבוק מאפשר לנו לסדר את העמודות בו בהתאם למטרות שלנו ולהציג את הנתונים שאנחנו רוצים לבדוק. בנוסף, ומעבר לנתונים אלו, אנחנו יכולים לבדוק בלוח הפרסום את התפלגות הפילוחים השונים: במכשירים ניידים או נייחים, לפי מגדר, אזור גיאוגרפי, מיקום הפרסום, וכך לטייב את הקמפיין הבא, בהתאם.
אם שאלת לגבי תוצאות מקובלות (Benchmarks), אז אפשר לגגל בהתאם לפרמטרים שהגדרת, אבל חשוב לזכור שהשונות שלהם גדולה, כי היא תלויי מוצר, מדינה וקהל, סוג הקריאייטיב והתקציב.
אשמח להסבר כיצד משתמשים בפייסבוק פיקסל
נתחיל מאופן יצירת הפיקסל. נכנסים לדף: www.facebook.com/ads/manager/pixel/facebook_pixel
ומנווטים אל דף יצירת הפיקסל: ads manager- all tools- pixel. לוחצים על כפתור create a pixel ומטמיעים את הפיקסל בכל עמודי האתר בהתאם להנחיות.
לאחר שיצרת את הפיקסל, ניתן ליצור קהלים לפי העמודים בהם הם ביקרו באתר. אם לדוגמה מעוניינים בגולשים שביקרו בעמודי נעלי ריצה, נגדיר כקהל את אלו שביקרו בכתובת url הכוללת נעלי ריצה.
הגדרת הקהל נעשית בתפריט ה- audiences בחשבון המודעות (כניסה כאשר מחוברים לחשבון הפייסבוק): https://www.facebook.com/ads/manager/audiences/manage
מנווטים אליו כך: ads manager- all tools- audiences. לוחצים על Create a Custom Audience- website traffic. אז מגדירים את מספר הימים בהם רוצים ״לסמן״ את הגולש (אפשר עד 180 יום), נותנים שם לקהל ויוצאים לדרך. בהמשך ניתן לפרסם לקהלים אלו ולייצר קהלים נוספים.
מה עלינו לבדוק לפני שמתחילים פרסום בפייסבוק?
- תאימות כל עמודי האתר לסלולר
- הטמעת הפיקסל בכל עמודי האתר כולל עמודי הנחיתה החיצוניים ועמודי התודה
- מיפוי התהליך אותו מצפים שהגולש יעבור ווידוא כי התהליך עובד חלק ותקין
- הגדרת קודי המרה בסיום התהליך
- התאמת לוח התוצאות ב- ads manager למעקב יומיומי אחר התוצאות
על הכותבת:
לימור בורשטיין, בעלת סוכנות השיווק הדיגיטלי Lemesh