כל בעל עסק עם אתר אינטרנט בטח שאל פעם את עצמו את השאלות: "איך מקדמים אתר בגוגל? ו"מה יגרום לאנשים חדשים להגיע לאתר שלי?"
המדריך הבא יענה על השאלות האלה. אציין מראש שגם בתחום הזה שווה להיעזר באיש מקצוע, כדי להגיע לתוצאות מקסימליות, אבל אם העסק שלכם זעיר ואתם לא יכולים להשקיע מעל אלף ש"ח בחודש, תוכלו גם לקדם את האתר שלכם לבד.
את מה מקדמים בגוגל
השלב הראשון בתהליך, הוא להגדיר את ביטויי החיפוש של האתר שיופיעו בגוגל, איך עושים את זה? חושבים על הצורך שהלקוחות שלכם יחפשו.
אם אתם הייתם צריכים את השירות שאתם מציעים, איך הייתם מחפשים את אותו בגוגל?
למשל, אם העסק שלכם עוסק בנגרות אומנותית, הביטוי שצריך לקדם יכול להיות "שולחנות מעוצבים " או "שידה מעוצבת לחדר השינה".
כלי עזר חשוב מאוד לבחירת מילות חיפוש (keywords) לקידום הוא של גוגל עצמה. נסו לחפש ביטויים שמאפיינים את העסק שלכם ושימו לב להצעות של גוגל – אותן מילים שמופיעות מתחת לשדה החיפוש כשאתם מקלידים. החיפושים המוצעים כוללים בדרך כל ביטויים חשובים שצריך לשים לב אליהם:
או ביטויים יותר ספציפיים, חלקם אפילו מוגדרים גיאוגרפית:
ביטויים נוספים שצריך לקחת בחשבון הם הביטויים שמופיעים בתחתית דף התוצאות:
למשל אם הייתי מעצב פנים מיקנעם, יכול להיות שהייתי מתמקד בקידום ביטויים שקשורים לאזור הפעילות שלי וכאלה שכוללים את המילה "מחיר" או "הצעת מחיר". אולי הייתי מקדם ביטוי כמו "הצעת מחיר לעיצוב פנים", "מעצבת פנים ביוקנעם", או "עיצוב פנים לבית פרטי בזכרון יעקב".
אנטומיה של אתר עסקי
המבנה של רוב אתרי אינטרנט העסקיים דומה מאוד ומורכב מהעמודים האלה:
- דף הבית – עמוד ה"שער" לעסק שלנו שבו נציג את מה שיש לנו להציע.
- אודות – המספר על מייסד העסק או חזון החברה עם תמונות של הצוות (או מנהל העסק).
- השירותים שלנו / תחומי פעילות – השירותים/מוצרים שהעסק מציע, ובעצם זאת הרשימה של השירותים והמוצרים שנרצה שיקנו מאתנו.
- תיק עבודות ופרויקטים.
- דף ליצירת קשר.
- בלוג עם מאמרים בתחום הרלוונטי (מופיע בחלק מהאתרים).
קידום אורגני בגוגל פוגש את האתר שלי
הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא ליצור תוכן רלוונטי לביטוי שתרצו לקדם, לפי מספר כללים:
- ביטוי המפתח שתרצו לקדם חייב להופיע בטקסט של האתר שלכם.
- הביטוי צריך להופיע באתר יותר מפעם אחת. אם לא, גוגל לא בטוח יחשוב שהנושא של הטקסט קשור לביטוי.
- להכין דף שמכיל טקסט שיקדם את הביטוי שאנחנו רוצים לקדם, כדי שנוכל להתמקד בו וליצור רלוונטיות גדולה יותר לנושא, בהשוואה לטקסטים אחרים ברשת, שבהם הביטוי מוזכר כביטוי נלווה, ולא כנושא העיקרי.
לדוגמה, אם תרצו להופיע בחיפושי קבלת הצעות מחיר לעיצוב פנים, תוכלו להקים דף טקסט באתר שמסביר על מחירי עיצוב פנים ועל הטפסים להגשת בקשות להצעות מחיר. המצב האופטימלי יהיה להקים לכל ביטוי שתרצו לקדם דף משלו באתר, ובפרט לרשימת השירותים והמוצרים שאתם מוכרים בעסק שלכם.
איך ליצור דף ייעודי ורלוונטי לביטוי שמקדמים בגוגל?
באמצעות מערכת ניהול התוכן של האתר יוצרים דף חדש לאתר, שישמש כדף שירות, דף מוצר, מאמר או פוסט בבלוג.
מערכת ניהול תוכן (CMS) מאפשרת לעשות זאת בקלות (וורדפרס, וויקס, ג'ומלה וכו'). אם ניהול האתר שלכם ללא מערכת ניהול, תבקשו עזרה ממי שבנה את האתר.
דגשי התוכן בדף החדש:
- להקפיד שהכותרת הראשית של הדף תכיל את ביטויי המפתח
לדוגמה: כותרת כמו: "עיצוב פנים יוקרתי במחיר של מעצבת פנים מתחילה", יכולה להיכתב כ"הצעת מחיר לעיצוב פנים לבית פרטי". - הקפידו שהטקסט יהיה ממוקד וקשור לנושא לביטוי כמה שיותר ויכלול את הביטוי לפחות פעמיים לאורך הטקסט. יחד עם זאת, אל תשכחו שהטקסט חייב להיות מעניין ושימושי.
אורך הטקסט המומלץ הוא בין 250 ל 1000 מילים, תלוי במורכבות הנושא. אם התוכן ארוך, כדאי לחלק אותו לפסקאות או מקטעים עם תתי כותרות. מומלץ להשתמש בביטויי המפתח גם בתת כותרות אם זה מתאפשר. - להוסיף תמונה רלוונטית. היא יכולה להיות צילום של טופס ריק כמו הצעת מחיר למשל או תמונה שמציגה את אחת מהעבודות שלכם. אל תשכחו לכתוב ליד התמונה מה רואים, למשל – "דוגמה לעיצוב פנים מודרני" או "טופס הצעת מחיר לעיצוב פנים" וזו עוד הזדמנות להשתמש במילות המפתח.
- רוצו לספר לחבר'ה. שתפו את התוכן החדש שלכם (מתחילים בפייסבוק, לינקדין, וואטסאפ או כל מדיה אחרת), בשביל לקבל קישורים מאתרים אחרים שתורמים להתקדמות בגוגל.
גוגל מחשיב קישורים מאתרים אחרים כהמלצה על האתר המקושר, מה שתורם להעלות את ערך האתר בשיקולים של גוגל.
מתי נראה תוצאות בגוגל?
קידום אתרים בגוגל מתחיל מאפיון מילות מפתח וכתיבת תוכן באתר. ככל שתקדימו להתחיל, כך התוצאות יגיעו מהר יותר. לפעמים, רואים שינוי במיקום האתר כבר בשבוע הראשון. כדי שהשינוי שביצעתם באתר יבוא לידי ביטוי בתוצאות החיפוש של גוגל באופן מלא, כדאי לבדוק את התוצאות כעבור 3 חודשים עד חצי שנה.
שיהיה לכם המון בהצלחה!
כותב המאמר:
סטס ליסניצ'בסקי, מקדם אתרים, מייסד STASEO קידום אתרים