בעולם בו ניתן לרכוש אונליין כמעט כל מוצר או שירות שניתן להעלות על הדעת, אין סיבה שהעסק שלכם לא יתקדם למכירות באינטרנט. אז מאיפה מתחילים ומה הדרך שצריך לעבור כדי להתחיל למכור אונליין? כל התשובות כאן, ותאמינו או לא, זה הרבה יותר פשוט מכפי שחשבתם.
כשאנחנו רוצים לקנות משהו אנחנו כבר מזמן לא קופצים לקניון או למדרחוב הישן. במקום אנחנו פשוט עושים קפיצה, או פשוט מושיטים יד לכיוון הנייד או הנייח, ופותחים את שורת החיפוש של google. כן, בשנים האחרונות, וביתר שאת מאז הקורונה, אנשים העבירו את הקניות שלהם למרחב הווירטואלי. בין אם מדובר בבגדים, מצרכים, כלי עבודה, חומרי יצירה ועוד, כבר התרגלנו והתאהבנו בקלות שבקניות באינטרנט.
אם אתם, בעלי עסק או עצמאים, עדיין לא שם, וכשאנחנו אומרים שם אנחנו מתכוונים לאפשרות למכור את המוצר או השירות שלכם אונליין בלי קשר לעסק הפיזי, אתם מפספסים את המסיבה של העשור, היות ומדובר בדרך המהירה, הפשוטה והנוחה ביותר שישנה להגדלת המכירות. אז איך מתחילים להציע מכירות באינטרנט? עם המון סבלנות, בלי צורך בידע מוקדם, ואפילו די בקלות. הנה המדריך המלא.
1 | למה כדאי להתקדם למכירות באינטרנט?
אז למה בעצם כדאי להצטרף לחגיגת הקניות המקוונת? יש לצעד הזה יתרונות גם עבורכם, בעלי העסק, וגם עבור הלקוחות שלכם. win-win כזה לא מגיע לעיתים קרובות, ולכן אנחנו מניחים שלא תרצו לוותר על ההזדמנות. כדי לא להשאיר אתכם רק עם הצהרות, הנה כמה סיבות (ספציפיות) למדוע כדאי לכם להתחיל להציע מכירות באינטרנט.
להגדיל חשיפה, להגיע לכוווולם
אחד העקרונות המרכזיים בתהליך התפתחות וצמיחה של עסק הוא הגדלת החשיפה והגעה ללקוחות חדשים. כאן, היתרון של העולם המקוון עצום: אין שום תלות במרחב הפיזי, לא במקום בו העסק נמצא ולא במקום בו הלקוח הפוטנציאלי נמצא. אתם יכולים לנהל את העסק מהחוף באילת, ולמכור מוצרים לאדם שנמצא בקריית שמונה; בעצם, אתם יכולים להיות על אותו חוף באילת, ולמכור את המוצר שלכם למישהו באלסקה. במכירות באינטרנט אין גבולות, והפוטנציאל כמעט בלתי נגמר.
למכור 24/7
העובדה שיש לכם אפשרות למכור אונליין מאפשרת לכם להציע את המוצר או השירות שלכם ללקוחות בכל זמן נתון, בהתאם להעדפות שלהם: יש מי שמעדיף לקנות בלילה, בחופש, בהפסקת אוכל או תוך כדי שיחה עם המשפחה. מכיוון שאתם לא צריכים לשרת את הלקוח, והרכישות מתבצעות באופן אוטומטי בלי צורך בפעולה כלשהי מצדכם, הלקוחות יכולים לבצע רכישות בכל זמן ומכל מקום. ״המנוי אינו זמין כעת?״ למעט מקרים מיוחדים, זה פשוט לא אמור לקרות עם מכירות באינטרנט.
להגדיל את היקף המכירות
האופציה לעבור למכירות באינטרנט פותחת עבורכם, למעשה, עוד אפיק מכירות חשוב. החשיפה המוגברת, האפשרות למכור מסביב לשעון – כל אלו מגדילים פוטנציאלית את היקפי המכירות שלכם, עם תמורת השקעה לא גדולה (ועל זה עוד נרחיב בהמשך). חשבו על אגם שמקבל את מימיו מערוץ נחל בודד במשך שנים, כשלפתע מתחיל לזרום אליו נחל נוסף, שוצף וקוצף, שמגדיל משמעותית את כמות המים שהאגם מקבל אליו מידי יום. אתם יכולים להיות האגם הזה, אם תפתחו עבור העסק שלכם ערוץ מכירות באינטרנט.
הכסף כבר בדרך אליכם
כמו כל עצמאי ובעל עסק, גם אתם בוודאי מכירים את התופעה המפוקפקת אך לצערנו השכיחה: לקוחות ש״שוכחים״ לשלם, או מעכבים תשלומים. קשה שלא להתרגז רק מהמחשבה על כך, אבל יש לנו חדשות בשבילכם – מכירות באינטרנט מציעות יתרונות גם כאן. מאחר והליך המכירה באינטרנט הוא אוטומטי ומלא, התשלום מתבצע במעמד הרכישה, והכסף נמצא בדרך אליכם ברגע שהעסקה התקיימה. יש לכם גם אפשרות, ברוב המקרים, להחליט כיצד הלקוח ישלם (אשראי, ביט, פייבוקס, פייפאל ועוד), על מנת להבטיח שהכסף יגיע בדרך הנוחה ביותר מבחינתכם.
הכי מהיר ונוח
נצלול לרגע לנקודת המבט של הלקוח. בכל הקשור לענייני מכירות באינטרנט, עבור רוב הלקוחות – ואפילו המאותגרים טכנולוגית יסכימו עם הקביעה הזו – רכישה אונליין הפכה לנוחה והמהירה ביותר. אפשר לבחון את המוצרים, להשוות מחירים, להתלבט, להוסיף מוצרים, להסיר אחרים, וכל זה מכיסא המחשב בבית, או מהטלפון החכם. הכי פשוט שיש. מכיוון שגם אתם לקוחות של עסקים אחרים, אנחנו בטוחים שאתם מבינים על מה אנחנו מדברים.
ההוצאות? מינימליות
עוד יתרון עצום של מכירות באינטרנט הוא קלות ההקמה וההוצאות המינימליות הכרוכות בעשיית המעבר או השדרוג. חשבו כמה כסף נדרש כדי להקים חנות חדשה או סניף חדש של רשת חנויות. רבים מכם בוודאי יודעים בדיוק כמה העלויות גבוהות, וכמה זמן נדרש עד לפתיחת החנות. אך כאשר מדובר בחנות מקוונת או בכל אמצעי מכירה מקוון אחר, מדובר על עולם אחר לגמרי: העלויות נמוכות, והזמן עד להקמה מתקצר לימים ספורים. המסקנה ברורה: גם אתם יכולים להתחיל עם מכירות באינטרנט כמעט באופן מיידי.
לא חייבים אתר בכל מחיר
בעבר, לפני עידן הרשתות החברתיות והמוצרים המשלימים לבתי עסק, נהוג היה לומר שכל עסק שרוצה נוכחות אמיתית בעולם המקוון, חייב שיהיה לו אתר אינטרנט מכובד. אם מדובר בחנות אשר מוכרת מוצרים, היא חייבת אתר למסחר אלקטרוני, שנחשב כבד וגדול מאוד. אתר אינטרנט הוא מועיל מאוד, אבל זו כבר לא המלצה מחייבת: היום אפשר להציע מכירות באינטרנט גם ישירות דרך הרשתות החברתיות, או באמצעות פלטפורמות ייעודיות כדוגמת Shopify, WIX ודומותיהן (שעוד נרחיב עליהן בהמשך). כל זה רק הופך את העניין לקל ונוח עוד יותר עבורכם.
לא צריכים לוותר על מה שהיה עד כה
מכירות באינטרנט לא צריכות לבוא על חשבון הפעילות הנוכחית שלכם. אם, נניח, יש לכם חנות פיזית או אפילו כמה סניפים הפרוסים ברחבי הארץ, הפעילות המקוונת לא אמורה לבוא במקומן, אלא יכולה להתווסף אליהן. כמו אותו אגם שאליו מגיעים מים מכמה כיוונים, תיהנו מכמה ערוצי מכירות במקביל, מבלי שאחד יבוא על חשבון השני. ואפילו יותר מזה – יש סיכוי לא קטן שאם תעשו את הדברים בצורה נכונה ומחושבת, אפיק מכירות אחד יזין את השני וכלל המכירות יגדלו, הודות להוספת היכולת לרכוש את המוצרים שלכם אונליין.
לסיכום: זה הזמן להצטרף לחגיגה!
אם עד עכשיו לא הייתה לכם נוכחות אמיתית ברשת, או אם עד היום לא באמת ביצעתם מכירות באינטרנט, זה בדיוק הזמן הנכון להצטרף. המהלך יכול להקל עליכם ועל הלקוחות שלכם, להגדיל משמעותית את היקפי המכירות, וגם לרענן את התדמית שלכם – שכן נוכחות אינטרנטית הופכת אתכם לזמינים יותר ומתקדמים יותר. קחו לעצמכם זמן למחשבה, מצאו את הדרך הטובה ביותר עבור העסק שלכם לעשות את המהלך, והתחילו למכור באינטרנט. אתם עוד תודו לעצמכם (ולנו!).
2 | האם כל עסק יכול למכור אונליין?
התשובה המיידית היא כן. זה פשוט: אם יש מקום שבו כולם נמצאים, לא תרצו להיות שם כדי להגדיל את החשיפה ואת פוטנציאל הפניות לעסק שלכם? ודאי שכן. לכן מכירות באינטרנט הן משהו שכל עסק יכול וצריך להציע. אם אתם לא ברשת, אתם לא קיימים, או בעלי קיימות מוגבלת, ולכן אם יש לכם משהו למכור, מוצר או שירות, אתם צריכים להציע אותו לגולשים ברשת.
אם כך, מדוע ההסתייגות? דבר ראשון, משום שכל מקרה צריך להיבחן לגופו. ישנם בוודאי עסקים שעבורם מכירות באינטרנט פחות מתאימות, וחשוב לא לעשות צעדים עסקיים לפי מה שאופנתי, אלא לפי מה שמתאים לעסק הספציפי שלכם. אם יש לכם חנות קטנה שעושה את העבודה כבר שנים, והעלות של כניסה לעולם המקוון תהיה גדולה פי כמה ממה שהחנות עצמה שווה – כנראה שכרגע האינטרנט לא בשבילכם.
ובכל זאת, מכירות באינטרנט הן ללא ספק כלי מועיל לכל עסק, ויותר מזה: היום כל עסק יכול לבצע מכירות באינטרנט אם רק ירצה. הכול עניין של עלות מול תועלת, ואין מי שידע להתבונן טוב יותר על האיזון הזה מכם, בעלי העסק. כל עוד התועלת גוברת על העלות, ובהנחה שהקמת חנות דיגיטלית לא תגבה מכם סכומי עתק, זו כנראה החלטה נכונה.
3 | מכירות באינטרנט: מאיפה בכלל מתחילים?
אז החלטתם שאתם רוצים למכור ברשת? ברוכים הבאים לעולם של אפשרויות בלתי מוגבלות – אך כזה שדורש הכנה ובדיקה, מחשבה מקדימה והתנהלות חכמה. מכירות באינטרנט הן לא תורה מסיני, אבל הן בהחלט דורשות כמה מהלכים מקדימים לפני שקופצים למים. ריכזנו לכם את אלה שאנחנו מאמינים שהם החשובים ביותר:
בדקו את השוק שאליו אתם רוצים להיכנס
ובמילים אחרות, ערכו חקר שוק. בררו מי המתחרים העיקריים שלכם, איפה הם פועלים ובאילו היקפים, מה הם המחירים הנהוגים בשוק, אילו מבצעים המתחרים הפוטנציאליים נוהגים לתת ועוד. כך תדעו איך לפנות לקהל שלכם בצורה נכונה.
אפיינו את החנות הוירטואלית שלכם
כמו שצריך לעצב חנות פיזית, להחליט מה בחלון הראווה ומה מאחור, איך תסודר ומה תהיה האווירה בה – כך צריכה להיות גם החנות הוירטואלית שלכם. חשבו איך תרצו שהיא תיראה, וזכרו: לא תמיד חייבים אתר שלם. לפעמים דף נחיתה עם אפשרות להשארת פרטים יכול להספיק, תלוי במה שאתם רוצים למכור.
הציבו לעצמכם יעדים
מכירות באינטרנט הן עוד אפיק עסקי, וגם לגביו צריך לקבוע תוכנית עסקית כלשהי, לכל הפחות בקווים כלליים. הציבו יעדי מכירות ו־ROI רצוי (החזר השקעה, Return on Investment), וכך תוכלו למדוד את ביצועי המכירות שלכם בערוץ המקוון.
בחרו אנשי מקצוע מתאימים
אם יש לכם מוסר עבודה ולמידה גבוה, כנראה שתוכלו להסתדר לבד, אבל אם יש לכך תקציב והחלטתם להיעזר בבוני אתר, מעצבים, אנשי שיווק וסושיאל או ספקים חיצוניים נוספים שמתמחים במכירות באינטרנט, זכרו כי תהיה להם השפעה גדולה מאוד על המכירות המקוונות שלכם, ולכן כדאי לבחור אותם בקפידה, לפי המלצות ותוצאות מוכחות בשטח.
4 | אתר איקומרס
בעידן הדיגיטלי של היום, אתרי איקומרס הפכו להכרח עבור כל עסק המבקש להרחיב את פעילותו ולהגדיל את הכנסותיו באמצעות מכירות באינטרנט. עם עליית הקניות המקוונות, בניית אתר איקומרס הפכה לבחירה פופולרית עבור עסקים בכל הגדלים. אבל רגע רגע, מה זה "אתר איקומרס"? אתר איקומרס הוא בסך הכל אתר שיכול לאפשר לקונה לבצע רכישה באינטרנט, משמע, אתר שמטרתו לבצע מכירות מקוונות – אתר מסחר אלקטרוני.
אבל יש כל כך הרבה אפשרויות זמינות לבניית אתר איקומרס, שיכול להיות קשה להחליט איזו גישה היא הטובה ביותר עבור העסק שלכם. בפוסט זה, נבדוק ארבע אפשרויות שונות לבניית אתר מסחר אלקטרוני, כולל בנייה מאפס, בניית דף נחיתה, ושימוש בפלטפורמות דיגיטליות כמו Wix או etsy, על מנת להכניס אתכם לתוך עולם המכירות באינטרנט.
בנייה מאפס
בניית אתר מסחר אלקטרוני מאפס דורשת זמן, הרבה מומחיות טכנית ולרוב גם המון כסף. התהליך כרוך בין השאר בעיצוב האתר, פיתוח התשתית ושילוב אפשרויות סליקה. אפשרות זו מומלצת לעסקים שיש להם צוות מפתחים ייעודי שיכול לטפל בפרויקט, או עבור כאלה שיכולים לשכור את השירותים של בעלי המקצוע הרלוונטיים.
עם זאת, בניית אתר מאפס מציעה את מירב הגמישות ואפשרויות ההתאמה האישית, ומאפשרת לכם לקבל שליטה מלאה על כל ההיבטים של האתר שלכם. לרוב, עסקים קטנים לא יבחרו באפשרות הזאת, ובצדק.
בניית דף נחיתה
דף נחיתה הוא דף אינטרנט בודד שנועד לקדם מוצר או שירות. בניית דף נחיתה היא אפשרות פשוטה וחסכונית לעסקים שרוצים "לבדוק את המים" לפני השקעה באתר מסחר אלקטרוני מלא, או לעסקים קטנים שפשוט רוצים למכור בלי להסתבך בדרך, ובלי להיכנס להרפתקאות כספיות מיותרות.
דפי נחיתה מעולים לקידום כמות מוגבלת של שירותים ומוצרים, וגם לאיסוף כתובות מייל מלקוחות שמתעניינים במוצר או השירות שלכם. קל מאד ליצור אותם (מיד נסקור את הפלטפורמות הרלוונטיות) ואפשר גם להשתמש בהם בשביל להביא תנועה לדפי המדיה של העסק, או לאתר הראשי.
Wix ופלטפורמות לבניית אתרים
פלטפורמות דיגיטליות כמו WIX מציעות ממשק ידידותי למשתמש המאפשר לעסקים לבנות אתר או דף נחיתה במהירות ובקלות באמצעות תבניות עיצוב מובנות מראש ופיצ'רים שמתאימים לעסקים, ובלי צורך בידע מוקדם כלשהו, מלבד למידה של האפשרויות השונות בפלטפורמה.
פלטפורמות מהסוג הזה מציעות גם פונקציונליות של מסחר אלקטרוני, כולל אפשרויות סליקה, ניהול מלאי ומעקב אחר הזמנות. עם זאת, ייתכן שהם לא יציעו את אותה רמת התאמה אישית כמו בניית אתר מאפס.
Shopify
Shopify היא פלטפורמת מסחר אלקטרוני המאפשרת לעסקים לבנות חנות מקוונת במהירות ובקלות. מדובר בשירות בניית אתרים שדומה לשירות שמציעה WIX, אך Shopify מתמקדת יותר באתרי מסחר, ועל כן אפשר לבנות באמצעותה חנויות דיגיטליות בזריזות וביעילות.
Etsy ופלטפורמות מובנות אחרות
Etsy הוא שוק מקוון המאפשר לעסקים למכור פריטים בעבודת יד או וינטג'. הוא מציע קהל לקוחות גדול, מה שמקל על עסקים להגיע ללקוחות פוטנציאליים. Etsy דואגת לשילוב אפשרויות סליקה, ניהול מלאי ומעקב אחר הזמנות, מה שמקל על עסקים להתמקד ביצירה ובמכירה של המוצרים שלהם. עם זאת, עסקים חייבים לשלם עמלה על כל מכירה שהם מבצעים, ואין אפשרות לשלוט בנראות של החנות.
אפשרויות נוספות למכור אונליין את המוצר או השירות שלכם באמצעות פלטפורמות קיימות הן ה-marketplace של פייסבוק, איביי, אמזון וכו׳, פלטפורמות המסחר המובילות באמצעותן אנשים פרטיים ועסקים יכולים למכור פריטי יד שנייה וראשונה, אך בלי מערכת התמיכה כמו זו שמציעה Etsy.
לסיכום
בניית אתר מסחר אלקטרוני דורשת, לפני הכל, התייחסות לצרכים וליעדים העסקיים שלכם. בין אם תבחרו לבנות אתר מאפס, לבנות דף נחיתה, להשתמש בפלטפורמה דיגיטלית כמו Wix או Shopify או להשתמש ב-Etsy, לכל אפשרות יש יתרונות וחסרונות ייחודיים. לפני שאתם קופצים ראש לתוך המכירות באינטרנט, אנחנו ממליצים לשקול את התקציב, מגבלות הזמן, המומחיות הטכנית והצורך של העסק שלכם באתר מסחר אלקטרוני לפני קבלת ההחלטה.
ויש לנו גם טיפ קסם: במערכת של morning תוכלו למצוא את דפי המכירה שלנו – פתרון נפלא למי שרוצה להתחיל להתנסות במכירות באינטרנט בלי כאבי ראש ובשיא הנוחיות. הממשק הידידותי שלנו מאפשר לבנות בקלות דף מכירה עבור העסק, בכמה צעדים פשוטים ובלי צורך בידע מוקדם בתכנות, עיצוב או בנית אתרים. עוד על דפי המכירה שלנו בהמשך הכתבה.
5 | איך מתחברים לסליקת אשראי או קבלת תשלום אונליין
אז עשיתם את הצעד המרגש ופתחתם עמוד או אתר איקומרס באינטרנט – נהדר! עכשיו צריך גם שתהיה לכם דרך לקבל תשלום על המוצרים שלכם. ניהול תשלום הוא נושא חשוב משום שמחד הוא מניע את העסק, ומאידך הוא גם מכיל מידע מאוד רגיש של לקוחות. מחקרים מראים שלקוחות רבים ינטשו את עגלת הקניות שלהם משום שאינם בטוחים באופן התשלום באתר. אז איך עושים את זה נכון, על מנת להגדיל ולהבטיח מכירות באינטרנט? יהיו כאן מושגים חדשים, אז לא להיבהל, אנחנו כאן כדי לעשות לך סדר.
אז לפני הכל, נבין מה האפשרויות העומדות בפניכם, עצמאים ועצמאיות, בכל הנוגע לעיבוד תשלומים. האופציה הראשונה, שכבר דיברנו עליה, היא להשתמש בפלטפורמה שמציעה שירותי סליקה מובנים, כמו WIX, Shopify ו-Etsy. אם אתם בוחרים להשתמש בפלטפורמה מהסוג הזה, כל הדאגות והשאלות על איך מתחברים לסליקה נגוזות – הפלטפורמה דואגת לזה עבורכם.
מנגד, ובמיוחד אם הפלטפורמה איתה אתם עובדים לא מאפשרת סליקה מובנית, יש כמובן אפשרות נוספת, והיא לחבר את האתר של העסק שלכם או את דף הנחיתה שלו לשירות סליקה חיצוני. בהתאם לשיחה הקודמת שלנו על אתרי איקומרס, תצטרכו להבין אילו מהאופציות מתאימה לכם יותר. אם הגעתם למסקנה שאתם זקוקים לשירות סליקה חיצוני, משום שאתם בונים אתר או דף נחיתה עצמאי – זה מעולה, ואלה האפשרויות שעומדות בפניכם:
אופציה 1: חיבור לשירותי סליקת אשראי ותשלומים דיגיטליים
שימוש בכרטיס אשראי באופן ישיר היא הדרך הנפוצה ביותר לביצוע רכישות ומכירות באינטרנט. באופציה הזו, אתם שוכרים את שירותיה של חברה שמציעה שירותי סליקת אשראי. בפועל, בצד של הלקוח, מה שנדרש ממנו זה להזין את פרטי כרטיס אשראי שלו באתר שלכם. המידע שהוזן עובר דרך השירות של החברה שאת שירותיה שכרתם, היא מעבדת את התשלום, מתקשרת עם חברת אשראי ומוודאת שאכן יש יתרה מספקת בחשבון הלקוח. כאשר הבנק יאשר שיש יתרה מספקת, החברה תבצע את העסקה. חלק משירותי הסליקה עבור מכירות באינטרנט, כמו אצלנו במורנינג למשל, מאפשרים גם תשלום באמצעות bit.
היתרונות של האפשרות הזו היא שרבים מהלקוחות כבר מכירים את אופן הקנייה באמצעות כרטיס אשראי. זה תהליך נוח ופשוט. מצד שני, משום שהלקוח מזין מידע רגשי באתר, יש לקחת בחשבון את התקנים וההוראות החוקיות המגנות על הפרטיות והבטיחות של הלקוח, שעל האתר לעמוד בהן. תרצו לתת ללקוחות את התחושה שהכל מאובטח ובטוח, ומאחורי פונקציית הסליקה עומדת חברה מוכרת.
במורנינג אנו מציעים שירותי סליקה שמוגנים במערכות הגנת מידע ותקני אבטחה מתקדמים, ומבטיחים את בטיחות המידע הרגיש של הלקוחות שלכם. המערכת שלנו רשומה במנהל רישום התוכנות של רשות המיסים, ומתאימה לכל סוגי העוסקים, ויש לנו אפליקציה ידידותית ונוחה בעזרתה אפשר לקבל תשלומים בכל מקום ובכל זמן, על ידי סריקה של הכרטיס או מילוי פרטים ידני.
אופציה 2: שימוש בארנקים דיגיטליים
חלק מהחברות שמציעות שירותי סליקה מאפשרות, בנוסף להזנת פרטי האשראי, גם קבלת תשלום באמצעות ארנקים דיגיטליים כמו Apple pay או Google wallet, שהופכים לפופולריים יותר ויותר בעולם המכירות באינטרנט בעיקר בשל הנוחות, האבטחה והמהירות שלהם. היתרון הגדול שלהם הוא שהם מאפשרים ללקוחות לשמור את פרטי התשלום אצלם ולבצע רכישות בכמה קליקים בלבד בלי להקליד אותיות ומספרים. כמובן, חשוב לזכור שמדובר בשיטת תשלום חדשה יחסית כך שלא כולם משתמשים בה עדיין, לכן זו תמיד חייבת להיות אופציית תשלום שמגיעה בנוסף לסליקת האשראי הקלאסית.
אופציה 3: שימוש ב-PayPal
הוותיק מבין השירותים המאפשרים ללקוח לבצע תשלום מהיר ללא הזנה של פרטי כרטיס אשראי הוא PayPal – בעת יצרת חשבון ב PayPal הלקוח מזין את פרטי כרטיס האשראי שלו פעם אחת, ומאותו רגע אינו צריך לעשות זאת שוב. באתר העסק המשתמש בשירות תשלום דיגיטלי, הלקוח יזין את פרטי חשבון ה- PayPal שלו, והתשלום יעבור.
עם PayPal ושירותים דומים הלקוחות נהנים מחווית one-click של תשלום המקלה על תהליך הרכישה עבור הלקוח, לעומת הכנסה ידנית של פרטי הכרטיס המלאים. אגב, דרך מערכת של מורנינג אפשר להתחבר לתוסף פייפאל ולהציע אותו כאפשרות תשלום נוספת בנכס הדיגיטלי שלכם.
סיכום
אז איך מתקדמים מפה? מבינים איזו אופציה מדברת אליכם, ומתחילים. בשירות התשלומים הדיגיטליים של מורנינג תוכלו ליהנות מכמה אפשרויות תשלום בחיבור אחד – כרטיסי אשראי, ביט וארנקים דיגיטליים. לצד זה, מורנינג מציעה גם כמה תוספות חשובות מאוד, כמו ניהול מכירות ישירות מהמערכת, שליחת לינקים לתשלום לרוכשים הפוטנציאליים, הקמת הוראות קבע באשראי שמבטיחות הרבה שקט נפשי וכלכלי, ויצירת דפי מכירה במהירות ובקלות (כל הפרטים בהמשך המאמר). בקיצור, קבלת תשלום מעולם לא הייתה קלה יותר.
6 | איך גורמים לאנשים לקנות? טיפים לשיווק העסק
פעם, פרסום עסק כלל פלאיירים, פרסומות ברדיו ובטלוויזיה, מודעות בעיתון, שלטי חוצות וטלמרקטינג. היום, מי שרוצה להרחיב את הקהל שנחשף למוצר שלו ולהגדיל מכירות יודע שיש תחום אחד בו כדאי להשקיע את מירב המאמצים – שיווק דיגיטלי. כמו בשיווק המסורתי, גם בשיווק דיגיטלי יש מגוון טכניקות שונות עם מאפיינים שונים, שיכולות להוביל, כל אחת בדרכה, להגדלת המכירות באינטרנט.
למה שיווק דיגיטלי?
יש מספר יתרונות משמעותיים לשיווק דיגיטלי, שהופכים אותו לאפקטיבי ונוח הרבה יותר לתפעול מהשיווק המסורתי. הנה השלושה המשמעותיים ביותר:
1. הישגים משמעותיים בתקציב קטן: לא חייב להיות לכם תקציב של בית אופנה מפריז או רשת סופרים בפריסה ארצית כדי להצליח לייצר קמפיין דיגיטלי אפקטיבי. בעולם השיווק הדיגיטלי כל מפרסם קובע את תקציב השיווק שלו, ויכול לשלוט בעלויות לפי מידת ההצלחה של הקמפיין, המודעה או הסרטון. ניתן גם לשווק בצורה אורגנית, ללא תשלום כלל, בערוצים שונים, כך שגם עסקים ללא תקציבי פרסום יכולים להפיק הרבה משיווק דיגיטלי ולהגדיל את המכירות באינטרנט.
2. מעקב אחר יעילות הפרסום: פלטפורמות אנליטיות מאפשרות למפרסם לראות את הביצועים של קמפיין הפרסום: כמה נכנסו ללינק, כמה צפו, כמה נטשו ומתי. ניתן להריץ שתי מודעות במקביל, ולראות איזו מהן הייתה האפקטיבית יותר. ניתן גם לראות כמה אנשים הגיעו לאתר דרך הקמפיין וביצעו רכישה. משמע, בעוד שיווק מסורתי הוא יותר שליחה של מסר לחלל הריק ותקווה שהוא יביא לתוצאות, בשיווק דיגיטלי אתם הולכים עם המסר יד ביד, בודקים מה שלומו, איך הוא מתפקד, את מי הוא פוגש ואיך הוא משפיע על מי שצופה בו.
3. טרגוט: שיווק דיגיטלי מאפשר לכם להגיע לקהל יעד מדויק הרבה יותר עבור העסק שלכם. יש המון ערוצים דרכם אפשר להגיע ללקוחות – אינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק, יוטיוב, לינקדאין, פינטרסט, גוגל, אתרי תוכן וחדשות ועוד ועוד, כך שאפשר להגיע למקסימום אנשים שהמוצר שלכם רלוונטי אליהם במינימום מאמץ. בנוסף, אם קהל היעד הרלוונטי לעסק שלכם הוא, למשל, חובבי דייג בפנסיה, תוכלו להגיע לחובבי דייג לא רק בארץ, אלא גם בחו"ל, וכך להגדיל את קהל היעד הפוטנציאלי שלכם.
איך עושים שיווק דיגיטלי מוצלח?
אז כמו שאמרנו, יש המון דרכים לשווק באינטרנט – מודעות ממומנות, קמפיינים ברשתות החברתיות, עבודה עם משפיענים, מיילים, פרסומות באתרים ועוד. כל כך הרבה אפשרויות יכולות להיות מבלבלות, אנחנו יודעים, ולכן ריכזנו את מיטב הטיפים לפרסום דיגיטלי יעיל ממש כאן.
טיפ ראשון: נוכחות ברשתות החברתיות
כמה זמן אתם מבלים ביום ברשתות החברתיות? כנראה שהמון. ואם לא אתם, אז בת/בן הזוג, הילדים, החברים, האחיינים – כולנו נמצאים ברשת, כל הזמן. בין אם בטיקטוק, בפייסבוק, באינטסגרם, בטוויטר או בעוד מגוון פלטפורמות, הרשתות החברתיות קיבלו מקום מרכזי בחיינו, עד כדי כך שמספר המשתמשים בכל העולם במדיה חברתית צפוי להגיע ל4.89 מיליארד בשנת 2023. לכן, גם העסק שלכם צריך להיות נוכח במגרש המשחקים החברתי הזה, ולהרוויח מהצמיחה האדירה של מכירות באינטרנט.
כדאי לייצר תוכן כגון סרטונים, תמונות, הגרלות, שיתוף מחיי היומיום של העסק ועדויות של לקוחות מרוצים. משמע, לתפעל פרופיל פעיל לעסק שלכם. נוכחות שכזו ברשת תאפשר ללקוחות להיחשף, להכיר ולראות את המוצרים שלכם בקלות. מומלץ גם להיות זמינים ללקוחות דרך הרשתות החברתיות, וכך להגדיל את אפיקי התקשורת של העסק שלכם.
טיפ שני: קמפיינים ממומנים במדיה החברתית
כולנו מכירים קמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות – אתם גוללים באינסטגרם או בפייסבוק ולפתע מופיעה מודעה או סרטון עם הכיתוב הקטן sponsored, הסימן שמדווח לנו שמדובר בפרסומת לעסק כלשהו. זו דרך מצוינת להגיע לקהל שהמוצר שלכם מתאים לו, בזירה שבה הוא נמצא הרבה שעות בכל יום. על מנת לפרסם באפיקים הללו, צריך להפיק סרטון או לעצב מודעה, ואז בעזרת הפלטפורמה הייעודית לבחור קהל יעד, היכן המודעה תפורסם (בפיד, בסטורי וכו'), לבחור תקציב והגדרות נוספות. ההבדל בין קמפיינים ממומנים לפעילות רגילה ברשתות החברתיות היא החשיפה, והיא הדבר עליו בעלי העסק משלמים לפלטפורמה האינטרנטית.
טיפ שלישי: קידום במנועי חיפוש
כשאנשים רוצים לקנות מוצר או להזמין שירות, אחד הדברים הראשונים שהם עושים זה להקליד בשורת החיפוש של גוגל את הדבר אותו הם מחפשים. כבעלי עסקים, אתם רוצים שכתובת אתר המסחר האלקטרוני שלכם תופיע בין תוצאות החיפוש הרלוונטיות למוצר שלכם.
על מנת לעשות זאת, עליכם להתאים את האתר שלכם למנועי החיפוש, כך שיוצג כאחת התוצאות הרלוונטיות ביותר לחיפוש בגוגל. יש מגוון דרכים לעשות את זה, ביניהם להעשיר את התוכן, להשתמש במילות מפתח, להיטיב את מהירות האתר ועוד. העולם הזה נקרא SEO – Search Engine Optimization, ומדובר בפרויקט ארוך טווח אך לגמרי הכרחי, במהלכו משפרים כל הזמן את האתר על מנת שימשיך לככב בתוצאות החיפושים.
חשוב להתחשב בהשלכות SEO כבר במהלך תכנון האתר/דף הנחיתה/החנות המקוונת כדי למקסם את פוטנציאל החשיפה האורגנית דרך החיפושים בגוגל. אפשר לקרוא וללמוד איך עושים את זה ברשת או לשכור שירותים של איש מקצוע שיעזור לעשות את זה נכון. בנוסף, אפשר להשתמש גם בקידום ממומן בגוגל, ולייצר מודעות שיופיעו בתוצאות הראשונות של החיפוש, עליהן תשלמו לפי הקלקות.
טיפ רביעי: שיווק באמצעות משפיענים
אז מי הם "המשפיענים"? מדובר באנשים שצברו קהל עוקבים נאמן, ויכולים להיות נכס אמיתי לבעלי עסקים. יש מספר דרכים לייצר שיתוף פעולה עם משפיענים, כשהנפוצה ביותר הוא יצירת קוד ייעודי – המשפיען או המשפיענית מקבלים קוד הנחה אותו הם משתפים עם עוקביהם, ועבור כל קנייה בה נעשה שימוש בקוד המשפיענים יקבלו אחוזי עמלה. כמו מתווכים, הם מביאים את הקהל שלהם אל העסק שלכם, ומקבלים על כל עסקה שמתבצעת בזכותם עמלה.
אפשר לפנות אל המשפיענים באופן ישיר, דרך הרשתות החברתיות, או דרך הסוכנים שלהם. ניתן גם לשכור את שירותיהן של חברות שמתמחות בתחום, והן אלה שייצרו את הקשר עבורכם.
לסיכום
בכל קמפיין שיווק דיגיטלי, עליכם לזכור לנסות להיות אותנטיים, גמישים, ונכונים לייצר תוכן איכותי. מדובר באחת הדרכים היעילות ביותר בימינו להגיע לכמות עצומה של לקוחות פוטנציאליים ולהרחיב משמעותית את המכירות באינטרנט. אם אתם עוד לא מפרסמים באופן מקוון, בהחלט הגיע הזמן להתחיל!
7 | התחלה קלה עם דפי המכירה של מורנינג
כמו שכבר סיפרנו לכם קודם, יש דרך מאוד פשוטה ונוחה לקדם את העסק לעולם המכירות באינטרנט מבלי לבזבז משאבים יקרים של זמן וכסף. לפתרון הזה קוראים דפי מכירה, והם מאפשרים למכור בקלות את המוצר או השירות שלכם באמצעות עמוד נחיתה מעוצב וידידותי לעסק, עם חיבור מובנה לסליקה. היתרון הגדול: אין צורך בידע מוקדם בעיצוב, תכנות, בניית אתרים וכו׳. במקום, כל מה שתצטרכו זה להתרכז בטקסטים ותמונות שמתארים היטב את העסק שלכם, ואנחנו כבר נעשה את כל השאר. שימו לב איך זה עובד.
איך מקימים דף מכירה עם מורנינג?
אם אתם משתמשים במערכת של morning לניהול העסק, כל מה שצריך הוא לבחור בדפי מכירה באזור המכירות במערכת, ולהתחיל לעבוד.
תחילה תוכלו לבחור את תבנית העיצוב שהכי מדברת אליכם והכי מתאימה לאופי של העסק. אפשר לשחק עם הצבעים, לשנות את סדר הבלוקים בדף, ולקבוע בקלות איך יראה השלד של העמוד, כשהמטרה כמובן היא לייצר נראות שתואמת את המוצר או השירות שאתם מוכרים.
השלב הבא הוא החלק הכיפי באמת: למלא את תבנית העיצוב שבחרתם בטקסטים וגם תמונות או סרטונים שיספרו עליכם, על העסק ועל המוצר שאתם מוכרים. הטקסטים צריכים להיות קצרים וענייניים, וכאלה שמציגים את השירות או המוצר בצורה הטובה ביותר, וכזו שמתאימה לקהל היעד. סיימתם לבנות את העמוד? תענוג, עכשיו צריך לטפל בענייני המכירה.
חיבור נוח של דף המכירה לתשלומים דיגיטליים
כדי שתוכלו להפוך את דף המכירה שבניתם לחנות וירטואלית קטנה משלכם, דאגנו גם לחיבור נוח בין הדף שלכם לשירות התשלומים הדיגיטליים שלנו. חיבור לתשלומים דיגיטליים מאפשר ללקוחות לשלם לכם באשראי, bit ובארנקים הדיגיטליים של גוגל ואפל, וכל זה ישירות מתוך דף הנחיתה. כל אפשרויות התשלום הללו מאפשרות ללקוחות לשלם לכם בדיוק כמו שהם רגילים ואוהבים ובכמה קליקים בודדים.
חוץ ממגוון ערוצי התשלום, היתרון הגדול בחיבור העמוד לתשלומים הדיגיטליים שלנו הוא היכולת שלכם לנהל את כל העסקאות במקום אחד, ישירות מתוך מערכת הניהול של העסק, וליהנות מהפקת חשבוניות אוטומטית בכל עסקה שתבוצע בעמוד.
לסיכום
דפי מכירה הם דלת הכניסה שלכם לעולם המכירות אונליין, וגם אם יש לכם כמות גדולה של מוצרים שאתם מציעים, זה יכול להיות יופי של ניסוי כלים כדי לבדוק איפה עולם המכירות אונליין פוגש אתכם. סיפרנו לכם איך זה עובד על קצה המזלג, וממש כאן תוכלו למצוא כתבה שמסבירה איך לבנות יופי של דף מכירה.
8 | מכירות אונליין עם ניהול יעיל של העסק
הצטרפות לזירת המכירות אונליין היא מאוד חשובה עבור העסק, ויכולה לעזור לו להתפתח ולהגיע לגבהים חדשים, אבל יש עוד פרמטר אחד חשוב שיגרום לכל הסיפור הזה להצליח – ניהול נכון של העסק. הרי לכל עסקה צריך להפיק חשבונית, ואת המכירות צריך לדעת לנהל, ועל המספרים כדאי לעקוב וההוצאות – גם הן צריכות להיות מדווחות. איך עושים את כל זה בצורה הנוחה ביותר? עם מערכת ניהול דיגיטלית שנותנת מענה מקיף ומשולב לניהול העסק והמכירות במקום אחד.
עם morning אפשר להפיק חשבוניות ומסמכים בשניות, להפיק דוחות שעוזרים להבין טוב יותר את העסק, לנהל את כל העסקאות שלכם, דיגיטליות או רגילות, באזור ניהול ההכנסות, להעלות הוצאות למערכת ישירות מהוואטסאפ, ליהנות מכלים פיננסיים שמאפשרים חיבור בין חשבון הבנק שלכם למערכת ומעוד המון פתרונות שמשדרגים את ניהול העסק והופכים את כל אותן פעולות מורכבות לכאלה שכיף וקל לעשות.
9 | מתחילים כאן
שליטה במידע הפיננסי של העסק והבנה מעמיקה שלו היא המפתח להצלחה, ואנחנו אולי לא אובייקטיבים, אבל לגמרי ממליצים להצטרף אלינו, להתנסות ולהתקדם לניהול עסק נגיש ויעיל יותר. החודש הראשון הוא חינם וללא התחייבות, ואחרי ההתנסות תוכלו לרכוש מינוי ולהצטרף למעל 130 עצמאיות ועצמאים שכבר מנהלים את העסק עם morning.
לחצו כאן להרשמה מהירה ו-30 ימי התנסות חינם, ללא צורך בפרטי אשראי.