כן, לינקדאין, הרשת החברתית בלי אף תמונה של חתול או סלפי; הרשת שיש בה משתמשים ולא חברים – יכולה בהחלט ליצור עבורכם שינוי שיווקי. למעלה מ-800 אלף ישראלים נמצאים בה, כולם בעלי פרופיל עסקי מזוהה שפועלים בה כדי ליצור קשרים עסקיים.

התעמלות הבוקר הדיגיטלית שלכם יכולה להשתנות פלאים עם 20 דקות של לינקדאין במקום רשתות חברתיות או אתרי חדשות ולכו תדעו, אולי זה יזיז דברים בעסק שלכם.

תראו את הפרופיל היפה שלכם

כדי להפוך את לינקדאין לכלי שיווקי יעיל צריך לשדרג את הפרופיל האישי שלכם. בסוד, אתם יכולים "לשאוב השראה" מפרופילים של מתחרים או מובילים בתעשייה.

הפרופיל האישי יכול להיות בעל אופי רשמי וסמכותי או כתוב בשפה אישי ובלתי רשמית, לפי האופי שלכם ותחום העיסוק. חשוב שתדברו ראשית על פתרונות ותועלות ולא רק על השירותים או היכולות. מי שיקרא את הפרופיל שלכם צריך להבין מה יוצא לו מהקשר אתכם. כדאי גם לפרט רשימת הישגים, לקוחות, הסמכות וכל נתון שיזכה אותם בנקודות. ניתן להעשיר את הפרופיל שלכם במצגות, וידאו, תמונות של עבודות או פשוט לינק לאתר.

טיפ: הקפידו לשלב בתיאור המקצועי שלכם (הכותרת מתחת לשם: Professional Headline) את מילות החיפוש הרלוונטיות לכם.

 ויש גם צחוקים

הנה ריצ'ארד ברנסון, בעליה הצבעוני של קבוצת Virgin (בידור, כספים, תעופה, תיירות, חלל ומה לא) – תופס דייל משלים שעות שינה ומעלה את זה ללינקדאין. למשרתו של הדייל שלום.

שיגועים בלינקדאין

להעלות תוכן, ולהרפות

כולם לפתוח מחשבים ולהפיץ לפחות תוכן מקצועי אחד מאתר נחשב, לפרגן לפוסט שכתב לקוח פוטנציאלי ולשלוח 3 בקשות חברות למקבלי החלטות בחברות שבא לכם לעבוד איתן. ולהרפות.

או במילים אחרות, אחרי שהפרופיל שלכם מתוקתק למשעי, מתחיל שלב האימון היומי:

1. סרקו במהירות את הפיד שלכם. לרוב, תוכלו לראות הרבה מאוד הפניות דומות לאלה שאתם עושים. התעכבו על 3-4 אייטמים והגיבו להם. באותו אופן, תוכלו לעשות זאת גם בקבוצות אליהם אתם רשומים, אלא ששם השיחה היא בינלאומית, והתהודה עשויה להיות פחות רלוונטית לביזנס ישיר. ואולי, לכו תדעו, ההערות החכמות שלכם יזכו אתכם בשיתוף פעולה בינלאומי.

2. בקשו להצטרף לקבוצות בתחום העיסוק שלכם. תוכלו ללמוד המון, מהמון אנשים ומכל העולם. עם קצת בטחון עצמי אפילו תוכלו לפתוח דיון. מובטחת לכם למידה פוקחת עיניים ומרחיבת דעת בתחום העיסוק שלכם

3. שלחו בקשות לקשר. יצירת נטוורקינג יעיל משלבת טווית רשת רחבה ועבודה עקבית. ככה זה עובד:

  • שלחו הצעות חברות לאנשים שמעניינים אתכם
  • אמרו יפה תודה על אישורכם
  • שלחו הודעה אישית עם פירוט השירותים והפתרונות. בהחלט מומלץ לשאול האם הוא מעוניין לשמוע עוד, אבל לא כדאי ישר ללחוץ לפגישה. אסטרטגיה נוספת לפניות קרות שכדאי לשקול היא שימוש בסטטיסטיקות (למשל, 70% מפרויקטי התכנה שנעשו ללא יועץ חיצוני נכשלו. שירותי הייעוץ שלי…) או בעובדות על לקוחות אחרים שנהנים ומרוויחים מהשירות שלכם.

4. שוטטו באתרים ברחבי הרשת ואתרו מאמרים מקצועיים מעניינים וחדשים. אתם יכולים ליצור לכם מאגר של 10 מאמרים מוכנים מראש. פעם או פעמיים בשבוע שתפו מאמר אחד בלינקדאין. כדאי להרחיב בכמה מילים איזה רעיון חדשני אהבתם בו.

נהדר, חלפו 20 דקות. כמה אנרגיות יש לכם עכשיו לפתוח את היום, אה?